Ville låna 1000 kr - Fick utbetalt 82.000 kr!


Ville låna 1000 kr via smslån  - fick 82.279 kr


Man ska bara kunna låna max 4000 kronor via SMSlån, men Pierre Eisenberg fick in en rejäl slant på kontot.
För Pierre handlar det om att rädda månaden, han tjänar inte så mycket och pengarna är ofta slut.
– Jag behövde pengar, så jag klickade i att jag ville låna 1000 kronor.
Det har han gjort förut också.

Då har han fått 1000 kronor och sen betalat tillbaka en månad senare.
Men nu fick han istället 82. 279 kronor.!!!

– Först fattade jag inte var de kom ifrån. Sen fick jag en chock när brevet kom att de ville ha tillbaka pengarna.
Men då var det mesta redan slut.

Pierre Eisenberg har sämre koll på pengar än vad de flesta har.
– Jag har svårt att hantera pengar, det kan jag väl erkänna.
Men det är dom som gjort fel!

Han började köpa tv, dator, stereo och spel. Sen reste han till Berlin och Danmark. Han köpte kläder och ganska snart var pengarna borta.
Det här var i maj och nu tar kronofogden ungefär 700 kronor av hans inkomst varje månad.
Det kommer att ta honom minst 10 år att bli skuldfri.
Och tv, datorn och alla spel har han sålt igen.
Bara stereon är kvar.

Pierre anser inte att felet är hans utan låneinstitutets som utbetalat fel och anser sig inte behöva återbetala pengarna...!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ett nytt lån NU?